.

suka makan ubi

sebelum ni..

Posted by miss ubi | 9:30 PM | | 6 comments »

alhamdulillah..dah lepas 5 paper...just tinggal MANDARIN n ACCOUNT lagik...INSYALLAH aku akan wat yg terbaik untuk diri aku sendiri...

sem depan dah sem 5...xsabar rsnya mau abes..habis amik degree ni memang Alhamdulillah sangat2x.lama jugak perjalan aku..nie mau kongsi cita cikit la perjalanan study aku neh...ceh mlm nie serius cikit la...nie cita tuk dikongsi ngan adik2 yg ngah d peringkat SPM..aku bukan sapa2..tapi just mau bekongsi cita..

aku bukan terus masuk u nie pas SPM...aku xbijak....sebab aku malas..aku byk men...byg kan..esok SPM aku cover suma mlm tu...tu pun start study jam 2 pagi..memang teruk tahap monyet la...KESANNYA RESULT AKU TERUK!!...so jan ikut cara ini ya adik2ku..hehe....

then pas tuh...hasil dr result teruk tu..aku try masuk politeknik...masuk jak sana apply dip xdapat...dapat sijil jak tau..SIJIL PENYIMPANAN KIRA...masa d sini la aku belajar tul2 sebab aku dah xsama2 kwn2 dulu..aku malu...rs rendah diri..rasa bodoh sgt...n sebagainya yg boleh dikategorikan dalam perasaan negatif..geng2x aku time SPM suma p U...UIA...UITM...n sebagainya..aku jak p x..malunya la...d situla aku mula sedar...

masa d POLITEKNIk...aku kosong...sebab..AKU XTAU apapon pasal akaun...sebab time SPM aku budak CIVIL ENGINEERING..nama jak sedap tapi otak aku d lutut..ilmu aku tarak..haha...lagilah cabaran bg aku sebb aku kena study suma dari mula..tapi aku berjaya jugak...alhamdulillah..walaupun mcm tuh, aku selalu rasa malu ngn kwn2 aku yg berada d U n matrikulasi..

kemudian...setelah amik sijil aku pon bernasib baik untuk menyambung DIPLOMA AKAUNTANSI...tapi aku kira integrasi la..amik setahun jak...aku masih rasa malu ngan kwn2 aku yg berada d atas ku...aku nekad mau sambung amik degree...tapi...ada halangan....so aku lupakan hasrat tuh..n bg peluang tuk apply keja..Cedeh gilak!!

Kalo dah rezeki aku tuk sambung study memang xkemana...apply sana sini keja 1 pon xda perasaan...keja2 tu pandang aku pon tarak..men mata ngan aku pon tarak...cakap "pewitttt" pon tarak...hahaha..tu tandanya rezeki kita belom ada...hahaha..

tapi sebenarnya..dalam masa apply keja tuh..aku apply jugak u......

ALHAMDULILLAH....aku dapat sambung tapi bukan major akaun da...beralih ke finance lak...KEWANGAN ISLAM...xpa..ALHAMDULILLAHHHH...

now hari ini...aku di sini...try untuk berdiri d atas kaki sendiri...

aku xmalu walaupun aku tua byk dari kwn2 yg muda dr aku..xbyk sgt erk...2 tahun la...huhu...apa yg penting...belajar selagi mampu..jan biarkan kita menjadi insan yg GAGAL....

so moral of the story....adik2ku yg berada d peringkat SPM...jan leka dengan apa yg ada sekarang..nnt kamu tua kerepot macam miss ubi ini yg masih study....hahaha..

ok la...aku mau rehat lu..nnt aku tambah tua kalo terlalu letih...hehehe..tada....

6 comments

  1. Milimilo // April 29, 2009 at 11:09 PM  

    bagosnye bg peringatan kat adik2..betulla tu..wlau pe yg jd,idop still kne truskan kan :)

  2. miss ubi // April 29, 2009 at 11:12 PM  

    hehehe...xnak org laen jadik mcm ubi neh...biarla ubi yg dah terleka...jan yg laen..

  3. keSENGALan teserlah.. // April 29, 2009 at 11:50 PM  

    huuhuu..
    nsihat yg bgos sis..
    insyaALLAH zatie ekot nsihat sis uh,.
    doakan la zatie berjye ye.,
    zatie doakan sis gak..

  4. miss ubi // April 29, 2009 at 11:53 PM  

    hehehe...gud luck erk tuk SPM...jan nakal2 mcm sis yg bengong neh...hahaha

  5. Anonymous // April 30, 2009 at 8:49 AM  

    emm gud luck miss ubi..bak kata urg tua2 ubi berisi lor!! bljr dr penglmn..

    op3 kf dulu pon pas stkt poli aje ubi..tp diploma aje..skunk..seyes about my karier aje..emm ilmu bkn pd degree or ape2 ubi..ok!!

    ok takecare..happy nice day..:)

  6. miss ubi // April 30, 2009 at 12:11 PM  

    yup betul tuh kf ilmu xteletak pada level..tp kes ubi nie...bukan mau tgk level bah kf..ubi nie..sebb penyesalan masa lalu..tu pasal rs puas ati bila dah dpt tebus..even dah tertua seket..